"Maar ik ben gekke Henkie niet" ...

Dat is misschien je eerste reactie als je iets over mentale gezondheid leest. Maar wat is het eigenlijk?

 ‘Mentale gezondheid is de manier waarop je omgaat met alle uitdagingen in het dagelijks leven en hoe je dit ervaart (Trimbos-instituut en RIVM).

Hmmmm, dan is dit toch wel iets voor iedereen.

Wanneer ben je mentaal gezond?

Je krijgt in je leven van alles op je bordje: gebeurtenissen, situaties of omstandigheden, die leiden tot positieve belevenissen of negatieve ervaringen. Als die balans positief is, ben je tevreden en voel je je goed. Is die balans negatief, dan ben je ontevreden, maakt je brein overuren. Je wordt emotioneel en klachten nemen toe.

Hoe kun je je mentale gezondheid beïnvloeden?

Het is net als fitness op een sportschool. Mentale gezondheid gaat over je mentale conditie, je mentale kracht. Maar dan niet over je spieren of je uithoudingsvermogen, maar over je gedachten en je emoties. Dat is het verschil. En met gedachten en emoties kun je veel doen.

Fysieke en mentale fitheid, overeenkomsten en verschillen

Fysiek fit

Met een programma, apparaten en een personal trainer op afroep ga je werken aan:

  • Conditie-training (uithoudingsvermogen, meer aan kunnen)
  • Kracht-training (sterker met spieren en/of banden)
  • Revalidatie-training (bij fysieke overbelasting)

 

Mentaal fit

Met een programma, online-lessen en een personal trainer op afroep ga je werken aan:

  • Conditie-training (denkvermogen, meer aan kunnen)
  • Kracht-training (sterker met emoties en gevoelens)
  • Revalidatie-training (bij mentale overbelasting)

 

Meet eens jouw mentale conditie met een zelftest ...

Nee, de zelftest is geen corona-test, het is een eenvoudige vragenlijst, die jouw mentale conditie in kaart brengt. Het invullen duurt 5-10 minuten. Je krijgt meteen de uitslag. Je hoeft geen persoonsgegevens achter te laten.

GA NAAR DE ZELFTEST

M-Gym is de meest complete work-out voor je mentale conditie. Iedereen kan meedoen!

Conditie-training

Je brein is een denkmachine en verbruikt 40% van je energie. Zet je brein ook eens uit:

  1. Echte ontspanning
  2. Beter slapen
  3. Gedachten zijn bedenksels
  4. Stop met piekeren

Kracht-training

Tegenslag en stress overkomt je, maar je wordt sterker als je emoties in je voordeel gebruikt:

  1. Beter omgaan met tegenslag
  2. Onnodige stress elimineren
  3. Onverwerkte emoties opruimen
  4. Bouwen aan meer gelukshormonen

Revalidatie-training

Als je te veel negatief denkt of te veel negatieve emoties ervaart, kun je mentaal overbelast raken.

  1. Herken bij jezelf de eerste signalen
  2. Doe de zelftest
  3. Maak een trainingsprogramma
  4. Plan, do & grow

BONUS: train je fysieke conditie

Je mentale gezondheid krijgt een boost als je tegelijkertijd ook je fysieke conditie traint: 1+1=3!

  • Lichaamsbeweging
  • Krachttraining
  • Voeding (stofwisseling)
  • Zuurstof (ademen)

Er is al een M-Gym abonnement voor €59,- per maand (3 maanden)

Dat bestaat uit een introductieles, 6 online lessen (elke 2 weken 1 les) en een personal trainer op afroep. Tussen de lessen door, ga je aan de slag met opdrachten en oefeningen. Vraag je werkgever naar de mogelijkheden.

Met M-Gym ben je future proof

Wat zijn 3 belangrijke voordelen als je mentaal in conditie blijft?

MINDER KLACHTEN

MEER ENERGIE

BETER PRESTEREN

NEEM CONTACT OP