Ik zit niet lekker in mijn vel en wil burn-out voorkomen

Onze werkwijze 

  • Tijdens een vrijblijvend intakegesprek maken we uitgebreid kennis.
  • Dan stellen we een offerte op voor een maatwerk 1-op-1 hersteltraining.
  • Direct na goedkeuring van de offerte kunnen we aan de slag.
  • De 1-op-1 training bestaat uit wekelijkse sessies van +/- 2,5 uur.
  • Pas als het gewenste resultaat is bereikt, beëindigen we onze begeleiding.

De basis van onze aanpak

  • De bundeling van basiskennis uit de antropologie, psychologie en fysiologie.
  • De analyse van (72) verschillende burn-out hersteltrajecten sinds 2006.
  • Ervaringsdeskundigheid.
  • De richtlijn bij Overspanning en Burn-out van de NVAB (LESA 2011).
  • De ervaringen met onze klanten sinds 2015.

“PERSOONLIJKE EFFECTIVITEIT” in 4 stappen

  • Stap 1: Meten waar je staat

Aan de hand van een wetenschappelijk getoetste vragenlijst krijgen we inzicht in 20 persoonlijke kenmerken en competenties. Deze nulmeting geeft meteen richting aan het gewenste doel van de training, plus een nauwkeurige indicatie van de benodigde tools of interventies.

  • Stap 2: Het doel bepalen

Tijdens het intake-gesprek wordt duidelijk wat jij wilt bereiken. Krijg o.a. antwoord op vragen als:

  1. Hoe kan ik stoppen met piekeren of beter omgaan met mijn stressfactoren?
  2. Hoe kan ik beter slapen of meer ontspannen, hoe zorg ik voor een betere balans tussen werk-privé?
  3. Hoe kan ik vaker nee zeggen, zonder dat de relatie met de ander in gevaar komt?
  4. Hoe kan ik ontdekken wie ik als mens echt ben?
  5. Hoe kan ik bepalen welk type werk of welke werkomgeving bij mij past?
  • Stap 3: Mix van interventies en praktische tools

Nu gaan we pas echt aan de slag. We gaan doen wat nodig is, zolang het nodig is. Dat betekent nieuwe dingen leren, veel oefenen, ervaringen opdoen, eventueel bijsturen. Langzaam maar zeker wordt het effect zichtbaar. Uiteindelijk doe je het natuurlijk allemaal zelf, dat is een geruststellende gedachte.

  • Stap 4: Weer topfit aan het werk

In de dagelijkse praktijk wordt het bewijs geleverd. Wat zien collega’s van jou? Wat ziet het thuisfront? Belangrijk is ook dat een aantal mensen dicht bij jou precies weten welke transitie jij hebt doorgemaakt. Zo beschik je over extra hulpbronnen in de toekomst en is het effect van de training duurzaam.

Meer dan een coach

Onze coaches hebben jarenlang gewerkt in het bedrijfsleven of de non-profit. Wij hebben het beste van 72 verschillende therapieën en behandelingen opgenomen in onze aanpak (bv. mindfulness, RET, NLP, alles over slaap, ontspanning, voeding en beweging, personal assesments etc etc).

Waarom vergoedt de werkgever de kosten van de 1-op-1 training?

  • Het verzuim na burn-out duurt gemiddeld 8 maanden volgens TNO. De verzuimkosten zijn gigantisch hoog, eventueel nog vermeerderd met de kosten voor vervanging.
  • In een normaal functionerend team loopt gemiddeld 17% risico op langdurig verzuim, 46% kan beter functioneren met behulp van externe ondersteuning.
  • Met onze 1-op-1 training wordt langdurig verzuim als gevolg van spanningsklachten voorkomen. Het rendement van de investering in onze training is danook ongekend hoog.

 

Registration for : Ik zit niet lekker in mijn vel en wil burn-out voorkomen

[contact-form-7 404 "Not Found"]
EEN VRIJBLIJVENDE INTAKE BINNEN EEN WEEK?

Share This Course