HB model-wit-1

Onze multidisciplinaire totaalaanpak op maat vind je nergens

In onze aanpak wordt de basistheorie van de antropologie, psychologie en fysiologie gecombineerd met de kern van meer dan 80 interventies, technieken en tools uit de gezondheidszorg, de complementaire zorg en trainingsinstituten.

We houden rekening met de richtlijnen van de NVAB (Nederlandse Vereniging van arbeid- en bedrijfsartsen), het RIVM en de NOBCO (beroepsvereniging van coaches).

Samen met één van onze ervaringsdeskundige coaches, die gespecialiseerd is in alles over stress, burn-out en vermoeidheid ga je aan de slag. Eventueel zetten we een therapeut op afroep in. en  Zo vind je bij ons alles onder 1 dak.

Onze begeleiding is gericht op het bereiken van het gewenste resultaat. Dus stopt onze begeleiding pas als het gewenste resultaat is bereikt. Dat bieden we aan voor een éénmalige all-in investering, dus geen verrassingen meer.

1. Mijn batterij beter opladen

Als je hard werkt en je privéleven vraagt aandacht, dan sta je de gehele dag ‘AAN’. Dat vraagt ook om ‘UIT’ te staan, zodat je daarna weer over voldoende energie kunt beschikken. Als je uit balans bent, dan kiezen velen ervoor om ‘minder te doen’, terwijl de oplossing is om beter te herstellen, om meer om ‘UIT’ te staan. Onze ervaring leert, dat vrijwel iedereen zijn of haar batterij beter kan opladen voor meer energie. Onze top 5:

  • Beter slapen
  • Echt ontspannen
  • Loslaten zonder gepieker
  • Meer bewegen
  • Energieker eten

“Dat doe je door ingesleten patronen te doorbreken”

2. Minder energie verbruiken

Gebeurtenissen in werk en privé hebben impact op je. Je beleeft geluksmomenten, die energie geven, maar ervaart ook stress, die onrust geven en energie vreten. De balans in + (geluk, plezier) en – (stress, tegenslag) bepaalt je dagelijkse energieverbruik. Je denkt ‘dat overkomt mij allemaal’ en daar kun je zelf niet veel aan doen.  Het tegendeel is waar. Het zijn specifieke vaardigheden, die iedereen kan leren. Onze top 5:

  • Aan geluk & plezier bouwen
  • Je mindset ontwikkelen
  • Duidelijke taal spreken
  • Opnieuw keuzes maken
  • Nog meer bewust worden

“Dat doe je door specifieke vaardigheden toe te passen”

3. Mijn batterij vervangen

Je bent een sterke persoonlijkheid, je hebt je goed ontwikkeld. Maar door anderen te pleasen, ben je jezelf een beetje kwijtgeraakt. Dan kun je tot de conclusie komen dat je huidige werk- of werkomgeving niet meer goed bij je past. Wat nodig is, is een scherper zelfbeeld, wat jou zin geeft en welke nieuwe energiebron (soort werk of nieuwe werkomgeving) daar bij past. Zo vervang je je batterij.

  • Een scherper zelfbeeld krijgen
  • Werk doen wat bij jou past
  • Een loopbaanpad uitstippelen
  • Een carrière-switch maken
  • Keuzes in privé heroverwegen

“Dat doe je door nieuwe strategische keuzes te maken”

In 5 stappen op weg naar 2.0

Op basis van de uitslag van wetenschappelijke vragenlijsten bepalen we het traject.

Een eindmeting bevestigt dat je weer topfit aan het werk bent. Dat biedt duidelijkheid voor iedereen!

Terug naar school met inspiratie uit de psychologie, fysiologie en antropologie. Inzicht begint met kennis.

Zo ontdek je hoe spanningen en vermoeidheid bij een mens ontstaan en wat je er zelf aan kan doen.

Door de inzichten te toetsen aan je dagelijkse praktijk, ontdek je je de kern van het probleem.

Dat wijkt vaak af van wat je zelf had gedacht. Dat is ook logisch, anders had je het nl. al opgelost.

Met praktische handvatten doorbreek je patronen, leer je vaardigheden of maak je betere keuzes.

Soms schakelen we een expert in op afroep, altijd in overleg. Dat werkt snel en effectief.

De opgedane kennis en vaardigheden worden in de praktijk toegepast. Evt. sturen we bij.

Als het gewenste resultaat wordt bereikt, stopt onze begeleiding. Jouw 2.0 is tot leven gekomen.

Burn-out of depressie?

Weet je zeker dat je burn-out klachten hebt? Of ben je depressief? Lees dan eerst onze pagina ‘Depressie of burn-out? en ga op zoek naar de juiste diagnose.

VRIJBLIJVEND KENNISMAKEN, DAT PLANNEN WE BINNEN 1 WEEK

LAST VAN BURN OUT KLACHTEN

‘Ik kom net terug van de dokter. Die heeft gezegd dat ik last heb van burn-outklachten en dat ik een tijdje niet kan werken. 'Meld je morgenvroeg ziek en ga leuke dingen doen en rust goed uit. Maar dat kan ik helemaal niet.....'

EEN PSYCHOLOOG OF COACH?

‘Ik ben al meer dan een maand ziek thuis en het schiet niet op. Ik wil weer aan het werk, maar ben nog steeds moe. De bedrijfsarts zei dat ik op zoek moet gaan naar een psycholoog of coach die mij gaat helpen. Maar wie dan en wat is het verschil?'

WANNEER WEER WERKEN NA BURN OUT?

‘Ik ben na lange tijd verzuim weer begonnen met werkhervatting, maar het valt niet mee. Ik kan maar mondjesmaat opbouwen qua uren per dag, ik blijf een beetje hangen. Wat is het beste om te doen?’

BURN OUT HERSTEL TERUGVAL

‘Ik ben alweer een tijdje aan het werk na mijn burn out, maar ik heb het idee dat ik terugval. En dat wil ik echt niet. Maar wat kan ik nu het beste doen, want me weer ziek melden is geen optie.’

IK ZIT NIET LEKKER IN MIJN VEL

‘Ik zit niet lekker in mijn vel, ik weet niet precies hoe het komt, misschien wel door de hoge werkdruk. Ik heb ook geen idee hoe ik dit kan aanpakken. Ik ga naar de dokter, misschien eens bloed laten prikken…’
Lekker_Vel

IS DIT HERKENBAAR VOOR JOU? ONDERNEEM DAN NU AKTIE

HOE LANG DUURT EEN BURN OUT GEMIDDELD?

Burn outs zijn er in ontzettend veel varianten: de één is er na een paar maanden weer bovenop, de ander is zo meer dan een jaar uitgeschakeld. De gemiddelde duur van het herstel na burn out is acht maanden volgens Arboned/ TNO.

Drs. Theo Mommers:

“In onze praktijk duurt het herstel gemiddeld 4 maanden. En dat komt omdat wij kiezen voor een ’totaalaanpak op maat’. Belangrijk  is ook dat je meteen in de eerste week nadat je je ziek hebt gemeld, de begeleiding krijgt die je nodig hebt.”

WANNEER WEER WERKEN NA BURN OUT?

Een belangrijke vraag die veel mensen zich stellen na de diagnose burn out is: wanneer kan ik weer aan het werk? Dat is natuurlijk verschillend per persoon en afhankelijk van het herstelproces. Na overleg met de bedrijfsarts, werkgever en coach kun je het werk weer gaan hervatten.

Drs. Theo Mommers:

“In het intakegesprek meten wij met behulp van een wetenschappelijke vragenlijst jouw score op een 4-tal dimensies. Tijdens het traject herhalen wij die meting en zien wij of je progressie hebt geboekt. Als jouw scores beduidend lager zijn, kan de werkhervatting starten. Zo is het voor iedereen duidelijk. “

HOE VOORKOM JE TERUGVAL?

Uit onderzoek blijkt dat 25% van de mensen na burn out het idee hebben dat ze nooit meer de oude zijn geworden. Ook valt 25% terug in oude patronen en ligt een 2e burn out op de loer.

Drs. Theo Mommers:

‘De essentie van een terugval is dat je niet succesvol bent in het realiseren van een transitie bij jezelf of in je omgeving. Onze aanpak is erop gebaseerd om een duurzame transitie te realiseren bij de persoon zelf of in zijn of haar omgeving. Een transitie betekent dat ingesleten patronen worden doorbroken, nieuwe vaardigheden aangeleerd of er worden betere strategische keuzes gemaakt. Je wordt als mens sterker, slimmer en energieker.”

Wij gaan graag met je in gesprek

Vul het formulier in en wij nemen binnen 24 uur contact met je op. Wil je een vrijblijvend intakegesprek, dat plannen we binnen 1 week.