Eerst de batterij beter opladen

Elke dag maak jij in je lichaam energie. Daar heb je voeding, zuurstof en slaap voor nodig. Je verspilt ook veel energie. In onze praktijk blijkt telkens weer, dat iemand ontzettend veel kan doen om  over meer energie te beschikken.

Eenvoudig energie besparen

Elke dag ervaar je geluk, wat energie geeft maar ook stress, wat energie kost. Die balans bepaalt jouw energieverbruik. Je kunt zelf veel doen voor meer geluk en minder stress. Zo verbruik je iedere dag minder energie.

Je kunt je batterij vervangen

Je batterij laadt beter op en ook verbruik je minder energie. Toch is het nog niet voldoende. Dan blijft er niets anders over dan je batterij te vernieuwen. Dat doe je door betere keuzes te maken in de match tussen jou en je werk.

Onze multidisciplinaire totaalaanpak is gebaseerd op:

  • de basistheorie vanuit de antropologie, fysiologie en psychologie
  • de kern van > 70 therapieën, trainingen en tools
  • de richtlijnen van de NVAB, RIVM en AVG
  • eigen ervaringsdeskundigheid
  • de ervaringen met klanten sinds 2015

In 5 stappen op weg naar de 2.0 versie van jezelf

Testen

  • Met de uitslag van wetenschappelijke vragenlijsten bepalen we de omvang van het 1-op-1 begeleidingstraject.
  • Een eindmeting bevestigt dat je weer topfit aan het werk bent. Dat biedt duidelijkheid voor iedereen!

Theorie

  • Eerst terug naar de schoolbanken met de basistheorie uit de psychologie, fysiologie en antropologie.
  • Zo ontdek je hoe spanningen en vermoeidheid bij een mens ontstaan en wat er dan mogelijk is.

Toetsen

  • Door een analyse van je werk, privé en persoonlijkheid ga je op zoek naar de kern van het probleem.
  • Dat wijkt vaak af van wat je zelf had gedacht. Dat is ook logisch, anders had je het probleem nl. al opgelost.

Transitie

  • Met vooral praktische handvatten doorbreek je patronen, leer je vaardigheden of maak je betere keuzes.
  • Soms schakelen we een expert in op afroep, altijd in overleg. Dat werkt snel en effectief.

Topfit

  • Met een doordacht opbouwschema breng je de praktische handvatten in de praktijk tijdens werkhervatting.
  • Pas na een 100% beter melding stopt onze begeleiding. Jouw 2.0 versie is tot leven gekomen.

Burn-out of depressie?

Weet je zeker dat je burn-out klachten hebt? Of ben je depressief? Lees dan eerst onze pagina ‘Depressie of burn-out? en ga op zoek naar de juiste diagnose.

VRIJBLIJVEND KENNISMAKEN, DAT PLANNEN WE BINNEN 1 WEEK

LAST VAN BURN OUT KLACHTEN

‘Ik kom net terug van de dokter. Die heeft gezegd dat ik last heb van burn-outklachten en dat ik een tijdje niet kan werken. 'Meld je morgenvroeg ziek en ga leuke dingen doen en rust goed uit. Maar dat kan ik helemaal niet.....'

EEN PSYCHOLOOG OF COACH?

‘Ik ben al meer dan een maand ziek thuis en het schiet niet op. Ik wil weer aan het werk, maar ben nog steeds moe. De bedrijfsarts zei dat ik op zoek moet gaan naar een psycholoog of coach die mij gaat helpen. Maar wie dan en wat is het verschil?'

WANNEER WEER WERKEN NA BURN OUT?

‘Ik ben na lange tijd verzuim weer begonnen met werkhervatting, maar het valt niet mee. Ik kan maar mondjesmaat opbouwen qua uren per dag, ik blijf een beetje hangen. Wat is het beste om te doen?’

BURN OUT HERSTEL TERUGVAL

‘Ik ben alweer een tijdje aan het werk na mijn burn out, maar ik heb het idee dat ik terugval. En dat wil ik echt niet. Maar wat kan ik nu het beste doen, want me weer ziek melden is geen optie.’

IK ZIT NIET LEKKER IN MIJN VEL

‘Ik zit niet lekker in mijn vel, ik weet niet precies hoe het komt, misschien wel door de hoge werkdruk. Ik heb ook geen idee hoe ik dit kan aanpakken. Ik ga naar de dokter, misschien eens bloed laten prikken…’
Lekker_Vel

IS DIT HERKENBAAR VOOR JOU? ONDERNEEM DAN NU AKTIE

HOE LANG DUURT EEN BURN OUT GEMIDDELD?

Burn outs zijn er in ontzettend veel varianten: de één is er na een paar maanden weer bovenop, de ander is zo meer dan een jaar uitgeschakeld. De gemiddelde duur van het herstel na burn out is acht maanden volgens Arboned/ TNO.

Drs. Theo Mommers:

“In onze praktijk duurt het herstel gemiddeld 4 maanden. En dat komt omdat wij kiezen voor een ’totaalaanpak op maat’. Belangrijk  is ook dat je meteen in de eerste week nadat je je ziek hebt gemeld, de begeleiding krijgt die je nodig hebt.”

WANNEER WEER WERKEN NA BURN OUT?

Een belangrijke vraag die veel mensen zich stellen na de diagnose burn out is: wanneer kan ik weer aan het werk? Dat is natuurlijk verschillend per persoon en afhankelijk van het herstelproces. Na overleg met de bedrijfsarts, werkgever en coach kun je het werk weer gaan hervatten.

Drs. Theo Mommers:

“In het intakegesprek meten wij met behulp van een wetenschappelijke vragenlijst jouw score op een 4-tal dimensies. Tijdens het traject herhalen wij die meting en zien wij of je progressie hebt geboekt. Als jouw scores beduidend lager zijn, kan de werkhervatting starten. Zo is het voor iedereen duidelijk. “

HOE VOORKOM JE TERUGVAL?

Uit onderzoek blijkt dat 25% van de mensen na burn out het idee hebben dat ze nooit meer de oude zijn geworden. Ook valt 25% terug in oude patronen en ligt een 2e burn out op de loer.

Drs. Theo Mommers:

‘De essentie van een terugval is dat je niet succesvol bent in het realiseren van een transitie bij jezelf of in je omgeving. Onze aanpak is erop gebaseerd om een duurzame transitie te realiseren bij de persoon zelf of in zijn of haar omgeving. Een transitie betekent dat ingesleten patronen worden doorbroken, nieuwe vaardigheden aangeleerd of er worden betere strategische keuzes gemaakt. Je wordt als mens sterker, slimmer en energieker.”

Wij gaan graag met je in gesprek

Vul het formulier in en wij nemen binnen 24 uur contact met je op. Wil je een vrijblijvend intakegesprek, dat plannen we binnen 1 week.