Er bestaat geen standaardtherapie of pilletje

Bij burn out wringt het al geruime tijd ergens tussen jou en je omgeving. Daardoor is je batterij kapot gegaan, je bent volledig uitgeput. Herstellen van burn out is maatwerk, want elke burn out is uniek. Samen met onze ervaringsdeskundige specialist/ coach gaat herstel veel sneller en is het effect blijvend. Onze multidisciplinaire totaalaanpak op maat bestaat uit 3 niveau’s en zorgt ervoor dat jij je batterij vervangt.

1) De verhouding tussen arbeid en herstel. Je bent druk op je werk en thuis. Om arbeid te kunnen leveren, is elke dag energie nodig. Die energie maak je zelf in je lichaam, maar je verspilt ook onnodig energie. Onze praktijk leert dat vrijwel iedereen zijn of haar batterij beter kan opladen.

2) De balans tussen geluk en stress. In alles wat je doet op je werk maar ook thuis, ervaar je geluk (dat geeft energie) en stress (dat kost energie). Het saldo bepaalt jouw dagelijkse energieverbruik. Je kunt zelf erg veel doen om meer geluk te ervaren en stress de baas te worden.

3) De match tussen persoon en baan. Doe jij het werk wat bij jou past? Heb je de juiste mensen om je heen? Waar krijg jij als persoon energie van?  Wie ben jij als persoon echt? De match tussen jou als persoon met je baan (of relaties) bepaalt jouw energiebron. Zoek je een nieuwe?

De basis van onze bewezen totaalaanpak

  • de antropologie, fysiologie en psychologie
  • de kern van > 70 technieken en tools
  • de richtlijnen van de NVAB, RIVM en AVG
  • eigen ervaringsdeskundigheid
  • de ervaringen met klanten sinds 2015

In 5 stappen (5T's) weer topfit aan het werk

Testen

  • Met de uitslag van een wetenschappelijke vragenlijst bepalen we de aard en omvang van het 1-op-1 begeleidingstraject.
  • Een eindmeting bevestigt dat je weer topfit aan het werk bent. Dat geeft duidelijkheid voor iedereen!

Theorie

  • Eerst terug naar de schoolbanken met de basistheorie uit de psychologie, fysiologie en antropologie.
  • Kennis inspireert en zorgt ervoor dat je beter begrijpt hoe jouw situatie is ontstaan en wat je er aan kunt doen.

Toetsen

  • Door een uitgebreide analyse van je werk, werkomgeving en privé-situatie ontdek je waar het precies wringt.
  • Dat wijkt vaak af van wat je op voorhand had gedacht. Dat is ook logisch, anders had je het nl. al opgelost.

Transitie

  • Door praktische handvatten doorbreek je oude patronen, leer je nieuwe vaardigheden  of maak je betere keuzes.
  • Het begint met oefenen, oefenen en oefenen. Je merkt het verschil en dan ga je het vaker doen.

Topfit 

  • Werkhervatting in eigen functie of elders, misschien zelfs re-integratie spoor 2 kunnen aan de orde zijn.
  • Pas na een 100% beter melding stopt onze begeleiding en nemen wij afscheid. Je bent topfit aan het werk.

Bij ons alles onder 1 dak

In minder dan 5% van de trajecten is gebleken dat specifieke expertise nodig is, waar onze specialist/coach niet over beschikt. Dan schakelen we een expert op afroep in. Zo werken wij samen met experts uit de gezondheids- en complementaire zorg:

  • Fysio-, manuele therapeut, osteopaat
  • Sportarts
  • Diëtist en orthomoleculaire therapeut
  • Hapto- en emotietherapeut
  • Systemisch werk (familie-opstellingen)
  • Hypnotherapie

Burn out of depressie?

Ben je niet zeker dat je burn out klachten hebt? Denk je misschien dat je een depressie hebt? Lees dan eerst onze pagina ‘Depressie of burn out? voor praktische handvatten.

VRIJBLIJVEND KENNISMAKEN, DAT PLANNEN WE BINNEN 1 WEEK

LAST VAN BURN OUT KLACHTEN

‘Ik kom net terug van de dokter. Die heeft gezegd dat ik last heb van burn-outklachten en dat ik een tijdje niet kan werken. 'Meld je morgenvroeg ziek en ga leuke dingen doen en rust goed uit. Maar dat kan ik helemaal niet.....'

EEN PSYCHOLOOG OF COACH?

‘Ik ben al meer dan een maand ziek thuis en het schiet niet op. Ik wil weer aan het werk, maar ben nog steeds moe. De bedrijfsarts zei dat ik op zoek moet gaan naar een psycholoog of coach die mij gaat helpen. Maar wie dan en wat is het verschil?'

WANNEER WEER WERKEN NA BURN OUT?

‘Ik ben na lange tijd verzuim weer begonnen met werkhervatting, maar het valt niet mee. Ik kan maar mondjesmaat opbouwen qua uren per dag, ik blijf een beetje hangen. Wat is het beste om te doen?’

BURN OUT HERSTEL TERUGVAL

‘Ik ben alweer een tijdje aan het werk na mijn burn out, maar ik heb het idee dat ik terugval. En dat wil ik echt niet. Maar wat kan ik nu het beste doen, want me weer ziek melden is geen optie.’

IK ZIT NIET LEKKER IN MIJN VEL

‘Ik zit niet lekker in mijn vel, ik weet niet precies hoe het komt, misschien wel door de hoge werkdruk. Ik heb ook geen idee hoe ik dit kan aanpakken. Ik ga naar de dokter, misschien eens bloed laten prikken…’
Lekker_Vel

IS DIT HERKENBAAR VOOR JOU? ONDERNEEM DAN NU AKTIE

HOE LANG DUURT EEN BURN OUT GEMIDDELD?

Burn outs zijn er in ontzettend veel varianten: de één is er na een paar maanden weer bovenop, de ander is zo meer dan een jaar uitgeschakeld. De gemiddelde duur van het herstel na burn out is acht maanden volgens Arboned/ TNO.

Drs. Theo Mommers:

“In onze praktijk duurt het herstel gemiddeld 4 maanden. En dat komt omdat wij kiezen voor een ’totaalaanpak op maat’. Belangrijk  is ook dat je meteen in de eerste week nadat je je ziek hebt gemeld, de begeleiding krijgt die je nodig hebt.”

WANNEER WEER WERKEN NA BURN OUT?

Een belangrijke vraag die veel mensen zich stellen na de diagnose burn out is: wanneer kan ik weer aan het werk? Dat is natuurlijk verschillend per persoon en afhankelijk van het herstelproces. Na overleg met de bedrijfsarts, werkgever en coach kun je het werk weer gaan hervatten.

Drs. Theo Mommers:

“In het intakegesprek meten wij met behulp van een wetenschappelijke vragenlijst jouw score op een 4-tal dimensies. Tijdens het traject herhalen wij die meting en zien wij of je progressie hebt geboekt. Als jouw scores beduidend lager zijn, kan de werkhervatting starten. Zo is het voor iedereen duidelijk. “

HOE VOORKOM JE TERUGVAL?

Uit onderzoek blijkt dat 25% van de mensen na burn out het idee hebben dat ze nooit meer de oude zijn geworden. Ook valt 25% terug in oude patronen en ligt een 2e burn out op de loer.

Drs. Theo Mommers:

‘De essentie van een terugval is dat je niet succesvol bent in het realiseren van een transitie bij jezelf of in je omgeving. Onze aanpak is erop gebaseerd om een duurzame transitie te realiseren bij de persoon zelf of in zijn of haar omgeving. Een transitie betekent dat ingesleten patronen worden doorbroken, nieuwe vaardigheden aangeleerd of er worden betere strategische keuzes gemaakt. Je wordt als mens sterker, slimmer en energieker.”

Wij gaan graag met je in gesprek

Vul het formulier in en wij nemen binnen 24 uur contact met je op. Wil je een vrijblijvend intakegesprek, dat plannen we binnen 1 week.