EEN 'TOTAALAANPAK OP MAAT'

met de kern van > 70 technieken en handvatten

HET GAAT OVER BALANS OP 3 NIVEAU'S

  • de balans in arbeid en rust, oftewel de verhouding tussen ‘aan’ en ‘uit’ staan (door focus op beter slapen, echt ontspannen, geen gepieker, slimmer eten, voldoende bewegen en nog meer). De kernvraag is: hoe kun je jouw batterij beter opladen?

 

  • de balans in geluk en stress, oftewel de verhouding tussen geluk (geeft energie) en stress (kost energie) op je werk, maar ook thuis en in de familie. De kernvraag is: hoe kun jij elke dag minder energie verbruiken?

 

  • de balans in persoon en werk, oftewel hoe zit jij als mens echt in elkaar (type, eigenschappen, drijfveren, energiebronnen) en wat voor werk past daar bij. De kernvraag is: hoe vind je nieuwe energie en kun jij jouw batterij vervangen?

HET HUMAN BATTERY WERKMODEL IS GEBASEERD OP

  • de basiskennis vanuit de antropologie, fysiologie en psychologie
  • de bundeling van gezondheidszorg, complementaire zorg en trainingsinstituten
  • de laatste richtlijnen van de NVAB, RIVM en AVG
  • het zelf overwinnen van burn out, we weten wat jij doormaakt
  • de ervaringen met onze klanten is continu een bron van inspiratie

BURN OUT HERSTEL IN 5 T'S

Testen

  • Eerst een nulmeting (alle betrokken partijen krijgen duidelijkheid)
  • Met de 4DKL/ BAT/ VMC/ H&R (alleen wat wetenschappelijk onderbouwd is)
  • Een vervolg- en eindmeting (zo volgen we het herstelproces)

Theorie

  • Wat kun je leren van de leefstijl van de oermens (de antropologie)?
  • Hoe werkt je eigen chemische fabriek (de fysiologie)?
  • Hoe werkt jouw brein, je gedachten (de psychologie)?

Toetsen

  • Een uitgebreide analyse van je dagelijkse praktijk (werk en privé)
  • De kern van jouw problematiek wordt ineens scherp zichtbaar
  • Incl. het verbeterpotentieel, het vertrouwen dat het goed komt, groeit

Transitie

  • Ingesleten gedragspatronen worden doorbroken, of …
  • Nieuwe vaardigheden worden aangeleerd, of …
  • Betere strategische keuzes in bv werk worden gemaakt

Topfit 

  • Je handleiding 2.0 is gereed, het wordt tijd voor de praktijk
  • Met een doordacht opbouwschema hervat je je werkzaamheden
  • Je krijgt begeleiding tot/met 100% betermelding

VRIJBLIJVEND KENNISMAKEN, DAT PLANNEN WE BINNEN 1 WEEK

LAST VAN BURN OUT KLACHTEN

‘Ik kom net terug van de dokter. Die heeft gezegd dat ik last heb van burn-outklachten en dat ik een tijdje niet kan werken. 'Meld je morgenvroeg maar ziek en ga leuke dingen doen en rust goed uit. Maar wat dan?’

EEN PSYCHOLOOG OF COACH?

‘Ik ben al meer dan een maand ziek thuis en het schiet niet op. Ik wil weer aan het werk, maar ben nog steeds moe. De dokter zei dat ik op zoek moet gaan naar een psycholoog of coach die mij gaat helpen. Maar wie dan en waarom?'

WANNEER WEER WERKEN NA BURN OUT?

‘Ik ben na lange tijd verzuim weer begonnen met werkhervatting, maar het valt niet mee. Ik kan maar mondjesmaat opbouwen qua uren per dag, ik blijf een beetje hangen. Komt het ooit nog goed?’

BURN OUT HERSTEL TERUGVAL

‘Ik ben alweer een tijdje aan het werk na mijn burn-out, maar ik heb het idee dat ik terugval. En dat wil ik echt niet. Maar wat kan ik nu het beste doen, want me weer ziek melden is echt geen optie.’

IK ZIT NIET LEKKER IN MIJN VEL

‘Ik zit niet lekker in mijn vel, ik weet niet precies hoe het komt, misschien wel door de hoge werkdruk. Ik heb ook geen idee hoe ik dit kan aanpakken. Ik ga naar de dokter, misschien eens bloed laten prikken…’
Lekker_Vel

HERKENBAAR, ONDERNEEM DAN NU AKTIE

HOE LANG DUURT EEN BURN OUT GEMIDDELD?

Burn outs zijn er in ontzettend veel varianten: de één is er na een paar maanden weer bovenop, de ander is zo meer dan een jaar uitgeschakeld. De gemiddelde duur van het herstel na burn out is acht maanden volgens Arboned/ TNO.

“In onze praktijk duurt het herstel gemiddeld 4 maanden. En dat komt omdat wij kiezen voor een ‘totaalaanpak op maat. Belangrijk voor snel herstel is ook dat je meteen in de eerste week nadat je je ziek hebt gemeld de begeleiding krijgt die je nodig hebt.”

WANNEER WEER WERKEN NA BURN OUT?

Een belangrijke vraag die veel mensen zich stellen na de diagnose burn out is: wanneer kan ik weer aan het werk? Dat is natuurlijk verschillend per persoon en afhankelijk van de kwaliteit van het herstelproces. Na overleg met de bedrijfsarts, werkgever en coach kun je het werk weer gaan hervatten.

“In het intakegesprek meten wij met behulp van een wetenschappelijke vragenlijst jouw score op een 4-tal dimensies. Tijdens het hersteltraject herhalen wij die meting en zien wij of je voldoende progressie hebt geboekt. Als jouw scores beduidend lager zijn, kan de werkhervatting starten. Zo is het voor iedereen duidelijk dat dit verantwoord is. “

HOE VOORKOM JE TERUGVAL?

Uit onderzoek blijkt dat 25% van de mensen na hun burn out het idee hebben dat ze nooit meer de oude zijn geworden. Ook valt 25% terug in oude patronen en ligt een 2e burn out op de loer. De essentie van een terugval is dat je niet succesvol bent in het realiseren van een transitie bij jezelf of in je omgeving.

“Onze klanten hebben na het hersteltraject geen last van een terugval. En dat komt omdat onze aanpak erop gebaseerd is om een duurzame transitie te realiseren bij de persoon zelf of in zijn of haar omgeving. Het herstel is succesvol als je de kern van iemands problematiek blootlegt om vervolgens de technieken, tools of oplossingen aan te dragen die daarbij aansluiten. Een transitie betekent dat ingesleten patronen worden doorbroken, nieuwe vaardigheden aangeleerd of er worden betere strategische keuzes gemaakt. Optimaal burn out herstel maakt je als mens sterker, slimmer en energieker.”

WIJ GAAN GRAAG MET JE IN GESPREK

Vul het formulier in en wij nemen contact met je op zodat we samen aan de slag kunnen gaan met een persoonlijk samengesteld plan dat perfect aansluit bij jouw klachten en doelstellingen.

Bij de opmerkingen kun je aangeven waar je naar op zoek bent. Bijvoorbeeld:

  • Ik wil kennismaken met een coach
  • Ik wil ’n vrijblijvend intakegesprek
  • Ik wil telefonisch contact
  • Ik weet (nog) niet goed wat ik nodig heb