SNELLER, EFFECTIEVER EN DUURZAAM BURN OUT HERSTEL MET EEN TOTAALAANPAK OP MAAT

Aan de slag met 1-op-1 coaching

IK ZIT NIET LEKKER IN MIJN VEL

‘Ik zit niet lekker in mijn vel, ik weet niet precies hoe het komt, misschien wel door de hoge werkdruk. Ik heb ook geen idee hoe ik dit kan aanpakken. Ik ga naar de dokter, misschien eens bloed laten prikken…’
Lekker_Vel

LAST VAN BURN OUT KLACHTEN

‘Ik kom net terug van de dokter. Die heeft gezegd dat ik last heb van burn-outklachten en dat ik een tijdje niet kan werken. 'Meld je morgenvroeg maar ziek en ga leuke dingen doen, rust goed uit'. Maar wat moet ik dan gaan doen?’

EEN PSYCHOLOOG OF COACH?

‘Ik ben al meer dan een maand ziek thuis en het schiet niet op. Ik wil weer aan het werk, maar ben nog steeds moe. De dokter zei dat ik op zoek moet gaan naar een psycholoog of coach die mij kon helpen. Maar wie dan? Ik ben gekke henkie niet’

WANNEER WEER WERKEN NA BURN OUT?

‘Ik ben na lange tijd verzuim weer begonnen met werkhervatting, maar het valt niet mee. Ik kan maar mondjesmaat opbouwen qua uren per dag, ik blijf een beetje hangen. Komt het ooit nog goed?’

BURN OUT HERSTEL TERUGVAL

‘Ik ben alweer een tijdje aan het werk na mijn burn-out, maar ik heb het idee dat ik terugval. En dat wil ik echt niet. Maar wat kan ik nu het beste doen, want me weer ziek melden is echt geen optie.’

HERKENBAAR? ONDERNEEM DAN NU ACTIE

BURN OUT HERSTEL: EEN TOTAALAANPAK OP MAAT

Bij ons staat niet een therapie centraal, maar een duurzame transitie met de krenten uit de pap van meer dan 70 technieken en tools vanuit de gezondheidszorg, complementaire zorg, trainingsbureau’s en consultancy. Dat is de kern van onze integrale, multidisciplinaire (holistische) aanpak. Handig, omdat elk mens uniek is en de oplossing maatwerk.

 

1. MEER ENERGIE OPWEKKEN

Onze ervaring leert dat vrijwel iedereen winst kan boeken in het dagelijks opwekken van zijn of haar energie. Hoe kun jij:

  • beter slapen?
  • stoppen met piekeren?
  • echt ontspannen?
  • slimmer eten?
  • meer bewegen?

 

2. MINDER ENERGIE VERBRUIKEN 

Stressfactoren kosten energie, geluksmomenten leveren energie op. Hoe kun jij de balans daartussen herstellen?

  • het verbruik meten?
  • meer werkgeluk krijgen?
  • direct minder stress hebben?
  • alle energielekken dichten?
  • opnieuw in evenwicht komen?

 

3. NIEUWE ENERGIE VINDEN

Als de passie in je huidige werk ontbreekt, in wat voor soort werk vind je dat dan wel? Hoe vind je nieuwe energie door betere strategische keuzes te maken? Hoe krijg jij:

  • een helder zelfbeeld?
  • zicht op je arbeidsverleden?
  • zicht op een toekomstige loopbaan?
  • een carrière-switch voor elkaar?
  • de passie en bevlogenheid (terug)?

VRIJBLIJVEND KENNISMAKEN, DAT PLANNEN WE BINNEN 1 WEEK

BURN OUT, WAT NU?

1. METEN

Met onze basistest (4DKL, Terluin) bepalen we waar je momenteel staat op een aantal indicatoren. De meting herhalen we tijdens het traject om de progressie te zien.

 

2. CURSUS

De basistheorie van de psychologie, fysiologie en antropologie komt voorbij (de oermens, stress en geluk, hormonen, mindset, de ijsbergtheorie). We houden het eenvoudig.

 

3. INZICHT

Jouw dagelijkse praktijk in werk (en privé) brengen we in kaart. De kern van jouw problematiek is toch anders dan je denkt. Jouw verbeterpotentieel wordt zichtbaar.

 

4. MIX VAN TECHNIEKEN EN TOOLS

Ingesleten patronen ga je doorbreken, vaardigheden aanleren of betere strategische keuzes maken met de krenten uit de pap van meer dan 70 technieken en tools.

 

5. WEER TOPFIT AAN HET WERK

Met een doordacht opbouwschema komt jouw 2.0. versie tot leven. Je bent als mens sterker, slimmer en energieker. 100% beter, dan stoppen we.

WIJ GAAN GRAAG MET JE IN GESPREK

Vul het formulier in en wij nemen contact met je op zodat we samen aan de slag kunnen gaan met een persoonlijk samengesteld plan dat perfect aansluit bij jouw klachten en doelstellingen.

Bij de opmerkingen kun je aangeven waar je naar op zoek bent. Bijvoorbeeld:

  • Ik wil kennismaken met een coach
  • Ik wil ’n vrijblijvend intakegesprek
  • Ik wil telefonisch contact
  • Ik weet (no) niet goed wat ik nodig heb





    HOE LANG DUURT EEN BURN OUT GEMIDDELD?

    Burn outs zijn er in ontzettend veel varianten: de één is er na een paar maanden weer bovenop, de ander is zo meer dan een jaar uitgeschakeld. De gemiddelde duur van het herstel na burn out is acht maanden volgens Arboned/ TNO.

    “In onze praktijk duurt het herstel gemiddeld 4 maanden. En dat komt omdat wij kiezen voor een ‘totaalaanpak op maat. Belangrijk voor snel herstel is ook dat je meteen in de eerste week nadat je je ziek hebt gemeld de begeleiding krijgt die je nodig hebt.”

    WANNEER WEER WERKEN NA BURN OUT?

    Een belangrijke vraag die veel mensen zich stellen na de diagnose burn out is: wanneer kan ik weer aan het werk? Dat is natuurlijk verschillend per persoon en afhankelijk van de kwaliteit van het herstelproces. Na overleg met de bedrijfsarts, werkgever en coach kun je het werk weer gaan hervatten.

    “In het intakegesprek meten wij met behulp van een wetenschappelijke vragenlijst jouw score op een 4-tal dimensies. Tijdens het hersteltraject herhalen wij die meting en zien wij of je voldoende progressie hebt geboekt. Als jouw scores beduidend lager zijn, kan de werkhervatting starten. Zo is het voor iedereen duidelijk dat dit verantwoord is. “

    HOE VOORKOM JE TERUGVAL?

    Uit onderzoek blijkt dat 25% van de mensen na hun burn out het idee hebben dat ze nooit meer de oude zijn geworden. Ook valt 25% terug in oude patronen en ligt een 2e burn out op de loer. De essentie van een terugval is dat je niet succesvol bent in het realiseren van een transitie bij jezelf of in je omgeving.

    “Onze klanten hebben na het hersteltraject geen last van een terugval. En dat komt omdat onze aanpak erop gebaseerd is om een duurzame transitie te realiseren bij de persoon zelf of in zijn of haar omgeving. Het herstel is succesvol als je de kern van iemands problematiek blootlegt om vervolgens de technieken, tools of oplossingen aan te dragen die daarbij aansluiten. Een transitie betekent dat ingesleten patronen worden doorbroken, nieuwe vaardigheden aangeleerd of er worden betere strategische keuzes gemaakt. Optimaal burn out herstel maakt je als mens sterker, slimmer en energieker.”